Rejestracja zgonu
Sporządzenie aktu zgonu*
*Zgon osoby
należy zgłosić najpóźniej wciągu 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu. Jeżeli
zgon nastąpi na skutek choroby zakaźnej zgłoszenia należy dokonać w ciągu 24
godzin od zgonu.
Rejestracja
zgonu nie wymagająca postępowania wyjaśniającego następuje od razu. Czynności rejestracji
trwają ok. 30 minut.
Na
potwierdzenie dokonania rejestracji wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony aktu
zgonu 1 egzemplarz wydany z urzędu.
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- Dokument tożsamości osoby zgłaszającej
zgon
- Dowód osobisty osoby zmarłej
- Karta zgonu wydana przez lekarza
Opłaty:
Nie podlega.
Opłata
skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty
skarbowej.
Wpłata z
tytułu opłaty skarbowej można dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Ujazd
(numer
konta bankowego: 13 9291 0001 0170 4068 2000 0030) lub kasie Urzędu.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Niezwłocznie.
Zgłoszenie zgonu osoby zmarłej należy zgłosić do Urzędu właściwego ze względu
na miejsce zdarzenia.
Sposób odwołania:
Nie dotyczy.
Podstawa
prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. –
Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2224, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 1 stycznia 1959
r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych ( Dz. U. z 2017 r. poz. 912, z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Spraw Obywatelskich
Nazwa stanowiska:
Numer pokoju: 9
e-mail: j.krawul@ujazd.com.pl, h.szymczyk@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Klauzula informacyjna - PDF, 485KB
Wyświetlony: 4773
Dodany 18.03.2019 13:11:19 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 26.05.2022 12:26:32 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [4]